PrivaZorg in de media: "Met persoonlijke aandacht wordt de zorg beter en mooier"

 

  Corriëtte (r) met mevrouw Van Weelie en haar verzorgsters. (Foto: Robbert Roos)

 

Met persoonlijke aandacht wordt de zorg beter en mooier


PrivaZorg Zoetermeer bestaat alweer 5 jaar. Een mooi jubileum om even kort bij stil te staan. Voor deze gelegenheid gaan wij samen met eigenaresse Corriëtte de Wilde op bezoek bij mevrouw Van Weelie-Spanjersberg, woonachtig in de Morgenster en cliënt van PrivaZorg vanaf het eerste uur.

Zoetermeer - Mevrouw Van Weelie is 93 en moeder van drie dochters. Ze heeft een gemakkelijk karakter en is ondanks haar hoge leeftijd nog jong van geest. Zoals ze het zelf omschrijft: "Mijn lichaam is op, maar het koppie nog niet." Lang woonde mevrouw Van Weelie zelfstandig tot haar ouderdomsgebreken dusdanige vormen aannamen dat externe hulp onvermijdelijk was. Via mond tot mond reclame kwam ze bij PrivaZorg Zoetermeer terecht. En dat beviel haar maar heel goed. "Ze moeten in de zorg tegenwoordig zoveel doen, maar ik word aan alle kanten in de watten gelegd door die daar." Met een knikje wijst ze in de richting van Agnes en Hermine, als ZZP'ers werkzaam voor PrivaZorg en voor de gelegenheid vandaag eens een keer op bezoek, in plaats van aan het werk.

ZZP'ers
Corriëtte: "PrivaZorg is een thuiszorgorganisatie die uitsluitend met ZZP'ers werkt. Zij doen vaak nét dat stapje extra voor de cliënt en hun mantelzorgers. Door te werken met kleine vaste zorgteams rond de cliënt wordt een persoonlijke band met de cliënt opgebouwd en kunnen we optimale, vraag-gestuurde zorg bieden."

Mevrouw Van Weelie is er erg gelukkig mee, maar ook zorgverleners Agnes en Hermine voelen zich bij PrivaZorg op hun plek en waarderen de werkwijze van het bureau. Agnes: "PrivaZorg geeft ons de ruimte om binnen de kaders van wet- en regelgeving de zorg voor onze cliënt zo in te delen dat er ook tijd is voor een stukje informele zorg en extra aandacht." Hermine vult haar aan: "Het is op deze manier erg fijn om in de zorg te werken. Persoonlijk ben ik altijd op zoek naar de mens achter de zorg. Daarom is het fijn om op deze manier contact met de cliënt te hebben." Een schot in de roos dus. Corriëtte: "We zijn blij dat we elke dag zoveel tevreden cliënten zorg mogen bieden!

 
Streekblad Zoetermeer, Robbert Roos
Donderdag 15 december 2016


<< terug